Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Kategóriák / Termékek

Hogyan tanuljon a gyerek, ha sokat hiányzik a suliból?

Hatékony tanulás betegség eseténSajnos nagyon aktuális téma a betegség, az iskolai, óvodai hiányzás. Most még a pillanatnyi rosszullétekkel, akár az időjárás okozta fejfájással is napokig, hetekig otthon tartják elővigyázatosságból a gyerkőcöket. Ilyen ez a Covid időszak, de a téma mindig aktuális, hiszen különböző okoknál fogva elkerülhetetlen, hogy néha hiányozzon a gyermek a suliból akár huzamosabb ideig is. Ha egy gyerek hosszabban beteg vagy esetleg műteni kell, az már önmagában aggodalomra adhat okot a szülőnek és a gyermeknek egyaránt. Sok minden felmerül ilyenkor, többek között az is, hogy a kialakult helyzet miatt mennyit fog hiányozni az iskolából és hogyan tudja pótolni, hogy ne kerüljön hátrányba a társaihoz képest.

 

 

Informálódni és egyeztetni

 

A legfontosabb ilyenkor, hogy fel tudjunk készülni lelkileg arra, hogy milyen hosszú lesz az az időszak, amit a sulitól távol kell tölteni. Emiatt feltétlenül meg kell kérdezni az orvost, hogy a kezelés mennyi időt vesz igénybe, valamint azt is, hogy lesz-e bármilyen hatással a koncentrációra. Ezen információk birtokában az ember már tud előre tervezni.

Nagyon fontos, hogy ilyenkor a tanárokkal is egyeztessünk. Vázoljuk fel nekik is, hogy meddig tart a gyógyulás és azt is, hogy ez milyen hatással lesz a gyermekre. Beszéljük meg, hogy a gyerek hogyan kapja a leckét és azt is, hogy a számonkérés milyen módon történik. Ha pedig szükséges, kérjük a határidők hosszabbítását, a pedagógusok minden bizonnyal együttműködők lesznek ezügyben.

 

 

 

A megfelelő tanulási módszer megtalálása

 

betegség

Az, hogy kinek milyen módszer a legideálisabb, természetesen egyénfüggő. Mindenkinek ki kell tapasztalnia, hogy neki mi válik be. Kisebb gyerekek biztosan igénylik majd a szülői segítséget, a nagyobbakat ez már lehet, hogy zavarná. Ami azonban fontos és mindenkinél működőképes, ha kialakít egyfajta rendszert és rendszerességet. Azonban az első és legfontosabb az egészség, ezért, ha a kezelés nem teszi lehetővé a rendszeres tanulást, nem szabad erőltetni.

A dolgozatok és beadandók dátumát érdemes egy naptárban vezetni, arra pedig ügyelni kell, hogy minden nap leüljön a gyerek tanulni valamennyit, ha az egészsége is engedi. Nagyon könnyű kiesni a mindennapi ritmusból és rutinból, ha hetek telnek el úgy, hogy ki sem nyitja a tankönyveket.

Lehetnek olyan napok, amikor nem megy a tanulás, túl fárasztó, akkor be lehet iktatni egy-egy pihenőnapot. Az általános azonban az legyen, hogy legalább félórára üljön le tanulni. Ez az idő elég lehet arra, hogy kiderüljön, aznap tényleg nem megy a tanulás, vagy csak egyszerűen nehezen veszi rá magát arra, hogy odaüljön a könyvekhez.

 

 

Ne szakadjon ki a közösségből

 

Nagyon fontos, hogy a gyerek folyamatosan kapcsolatban maradjon a tanárokkal. Tájékoztatni kell őket arról, hogy hogy halad a kezelés, és arról is, hogy még mennyi időt vesz igénybe. Meg kell mondani azt is, ha valami miatt nem úgy halad a gyerek, ahogyan azt tervezte. Csak így tudnak segíteni átszervezni a munkatempót és a számonkéréseket.

Ha lehetőség van rá és a pedagógusok is nyitottak, akár azt is meg lehet velük beszélni, hogy a gyerek számítógép segítségével online becsatlakozzon néha a tanórába. Ez azért jó, mert kevésbé marad le, másrészt olyan, mintha ő is részt venne az órán, nem marad ki teljesen a megszokott rendszerből.

Ami pedig talán a fentiek mellett a legfontosabb, hogy a gyerek a társaival tudja tartani a kapcsolatot. Szerencsére ma már ennek számtalan módja van, ezért nem kell teljesen kiszakadni az osztályközösségből. Ha pedig az állapota engedi, néhány órára találkozzon is velük. Az ilyen lehetőségek kifejezetten feltöltik a kis betegeket, nagyon jót tesz a lelküknek.

 

Életünkben jelenleg az online oktatás is folyamatosan a levegőben lóg, ahogy már volt is benne részünk. Ezesetben sokszor nem úgy sikerül az anyagot leadni a tanároknak, mint ahogyan azt élőben a tanórákon történik. A gyerekek reakcióját nem érzékelik azonnal, ezért nem biztos, hogy egyből felismerik és reflektálni tudnak a hiányosságokra, hibákra, félreértésekre.

TantakiVan egy bevált módszer, ami online és offline oktatás mellett is nagyon hatékony, ami által a gyerkőcök érthetően, körültekintően szemléltetve ismerjék meg az új anyagokat, illetve a már megismert tananyagot ismételjék, gyakorolják, tehát a tudásukat azonnal ellenőrizni is tudják tesztekkel. A Tantakiban az általános iskolások szinte minden tárgyból szemezgetni tudnak. Rendkívül hasznos és rengeteg olyan információ van az anyagokban, ami a tankönyvekben nincsen, viszont nagyon érdekesek, ezáltal sokkal jobban megjegyezhető, köthető valamihez a téma. Online és offline oktatás idején a szülőknek is hatalmas segítség a Tantaki, mert a gyerekek számára érthetően leírja, elmondja és tesztel. Sok szülőnek nagyon nagy probléma, hogy érti, hogy mit tanul a gyerek, de nem tudja érthetően elmagyarázni, hiszen ő már gyakorlatból csinálja, vagy épp pont másképp csinálja, mint ahogy azt a tanárok leadják és elvárják egy dolgozatnál.

Ha gondotok van a suliban, vagy egyszerűen csak maximalista a gyermeked és tesztelni akarja a tudását, mindenképpen próbáljátok ki a Tantakit!