Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Egészséges tízórai és uzsonna ötletek iskolásoknak

Napjainkban sok esetben akár 10 órát is az otthonuktól távol töltenek a gyerekek, így nem ritka, hogy az ajánlott napi öt étkezésből legalább hármat, de sokszor négyet is az iskolában fogyasztanak el, ezért nekünk, szülőknek oda kell figyelnünk, hogy mit csomagolunk nekik tízóraira és uzsonnára.

Csomagolj ízlésesen egészségeset!

A gyerekeink ugyan nagyon szívesen bevásárolnának az iskolai büfében, de az ottani kínálat nem tekinthető a legtáplálóbb energiaforrásnak. Jól tudjuk azt is, hogy egy anyának rengeteg mindent kell elintéznie és általában egyszerre, ezért a reggeli rohanásban nem biztos, hogy mindig jut idő az ötletelésre. Azonban néhány tipp segítségével gyorsan és egyszerűen elkészítheted gyermeked számára az egészséges tízórait vagy uzsonnát.

Mi kerüljön az uzsonnás dobozba?

Ha a gyermeked nem válogatós, akkor szerencsére igen változatosan tudsz neki csomagolni az uzsonnás dobozába. Az örök klasszikus, szendvics mellett érdemes mást is kipróbálni. Így például nyugodtan tehetsz neki müzliszeletet, friss gyümölcsöt és zöldséget, esetleg különböző magokat és aszalványokat.

Hogy ne reggel kelljen kapkodni, érdemes hétvégén megtervezni a következő heti menüt. Az egyszerűség kedvéért a tervezésnél a 3E elvét tartsd

 szem előtt: energia-erő-egészség.

Az egésznapos koncentráláshoz bizony sok energiára van szüksége egy iskolásnak, ezt pedig a szénhidrátok tudják biztosítani számára. Ezértkerüljön a csomagba valamilyen kenyér – és gabonaféle. Ez lehet szendvics, zabkása, házi készítésű muffin vagy péksütemény, esetleg müzli.

Egészséges, finom és praktikus ételek a suliba

A csontok és az izmok megfelelő fejlődéséhez elengedhetetlen az erő, amelyet a tejtermékekből és a húsokból nyernek a lurkók. Ezért a napi menü készítéskor ne felejtsd ki az olajos magvakat (pl.: dió, mandula, mogyoró és egyéb a gyerek által kedvelt magvakból és aszalt gyümölcsökből szuper házi diákcsemege készíthető), a sajtot, tojást és a különböző húsokat.

Az egészséget a friss zöldségek és gyümölcsök jelentik, amelyek tele vannak vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Mindenképp tegyél a gyerek uzsonnás dobozába 1-2 gyümölcsöt, nyers zöldséget, ami nem csupán a szendvicsbe kerülhet, hanem hasáb formájában akár magában is.

 

Fő a változatosság!

Variáld a töltelékeket és egyéb belevalókat, valamint azt is, hogy mibe teszed. Lehet kenyér, kifli, zsömle, bagett, de akár tortilla és pita is, a variációk tárháza nagyjából végtelen. A legjobb, ha te magad meg tudod sütni, de ha erre nincs lehetőséged, és boltban veszed, akkor elsősorban teljes kiőrlésű péksüteményt válassz.

A szendvics alap mellett a tölteléket is próbáld változatosan kínálni. Nyugodtan szakadj el a megszokott szalámis esetleg sonkás szendvicstől és engedd szabadjára a fantáziád! Kerülhet a szendvicsbe sült hús, fasírt, valamint különböző szendvicskrémek is (pl.: tojáskrém, májkrém, tonhalkrém).

Pakoljunk praktikusan az uzsonnás dobozba

A nasik sem ördögtől való dolgok, nem kell, hogy azonnal tiltólistára kerüljenek, csak meg kell találni az egészséges változatot, amit a gyerek is elfogad. Ez lehet egy marék kesudió, valamilyen aszalt gyümölcs, esetleg gyümölcssaláta, vagy házi készítésű müzli, otthon sütött muffin, perec.

A látvány

Tudom, hogy reggelente nem feltétlenül arra van ideje egy anyukának, hogy látványos szendvicskéket vagy gyümölcskosárkákat készítsen, de érdemes erre is figyelni egy kicsit. Játszhatsz a színekkel és a formákkal, szívesebben fogyasztják majd a gyerekek a nekik csomagolt ételt.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: étkezés az iskolában
blog comments powered by Disqus