szórakozás
Hogyan kovácsoljuk az osztályt közösséggé?

A gyerekek az idejük nagy részét az iskolában töltik, ezért nagyon meghatározó, hogy milyen a viszonyuk a társaikkal és az is, hogy ők együtt, osztályként hogyan tudnak közösségként működni. Ebben a korban már komoly hatással vannak egy gyermekre a kortársai, alakítják és formálják egymást. Az ilyenkor szerzett tapasztalatok a felnőttlétre is kihatnak, ezért fontos, hogy a gyerekünknek milyen a kapcsolata a többiekkel és az is, hogy milyen helyet foglal el a közösségben.
A 21. század ugyan az egyéniséget és ezzel együtt az individualizmust hirdeti, ennek ellenére természetesen nem létezhetünk egymástól elszigetelten, igenis szükség van a közösségre is. Csemeténk csak egy közösség részeként tanulja meg, hogy mi a szolidaritás vagy a másokért és a közért való felelősségvállalás.
Mire való a téli szünet?
Hamarosan kezdődik a téli szünet, ami most igazán jól kihasználhatónak ígérkezik, hiszen teljes két hét pihenőt kapnak a gyerekek, melybe három hétvége is beleesik. Ilyenkor a legtöbb szülőben felmerül, hogy mivel is teljen ez az időszak. Abban mindenki egyetért, hogy szeretné a gyereke szünidejét értékes tartalommal megtölteni. De mit tekintünk értékes tartalomnak? Előkerüljenek-e a tankönyvek, vagy ez a két hét legyen csak a pihenésé? Vagy tanulni ugyan ne tanuljon, de akkor legalább vegye kézbe a kötelező olvasmányt?
Azt be kell látni, hogy év végére már mindenki fáradt. A diák is, a tanár is és a szülő is. Ráadásul az év azon szakasza közeledik, ami egyébként is stresszes a karácsonyi készülődés miatt, ugyanakkor az ünnepekben talán mégis van arra lehetőség, hogy többet tudjon együtt lenni a család. Ezt pedig érdemes kihasználni.
Mikortól és mennyi zsebpénzt kapjon a gyerek?
Egy bizonyos kor után minden szülőben felmerül a kérdés, hogy adjon-e a gyermekének zsebpénzt, és ha igen, mennyit és milyen gyakran. Vannak, akik úgy gondolják, hogy teljesen felesleges, hiszen úgyis megkap a gyerek mindent. Mások viszont igenis úgy érzik, hogy van a zsebpénznek létjogosultsága, hiszen a pénzügyi nevelés része lehet.
Az okos eszközök hatása a gyerekekre
A 21. század egyértelműen a technikai vívmányok kora. Ma már minden digitalizált és mindenhez van egy okos eszközünk is. Talán nincs is olyan háztartás, ahol ne lenne legalább 1-2 televízió, szinte mindenkinek külön mobiltelefon esetleg egy tablet. Hogy ez jó vagy sem, arról megoszlanak a vélemények, de az tény, hogy a hétköznapjainkat már el sem tudnánk képzelni ezek nélkül a kütyük nélkül.
Mivel ennyire szem előtt vannak, óhatatlan, hogy a gyerekeink is egészen korán találkozzanak és megismerkedjenek ezekkel az okos eszközökkel. Magunk is láthatjuk és tapasztalhatjuk, hogy a legkisebbek is profin kezelik a mobilokat és a táblagépeket, hiszen a digitális generáció tagjai már beleszületnek ebbe, számukra már teljesen természetes ezek használata.